søndag 2. oktober 2011

Gaver, både til og fra..

Trur dokker ikke at æ fikk mæ ei sånn flott strikkeveske i bursdagsgave!!
Det står til og med skrevet "Ett liv uten en venn er et liv uten sol."
Tusen takk til min gode venninne gjennom hele livet Turid .

Sammen med mappa lå det et nydelig kort med fine ord:)
Kortet er laget av hennes datter Guri, som også er mi gudatter. Aldeles nydelig.

Så kom det plutselig en pakke til i posten, og denne gang også fra ei god
venninne gjennom hele livet. Så no skal æ ikke fryse på fotan i vinter.
Trur sikkert ho vet at æ bor i et gammelt hus hvor det er gulvekaldt:)
Sammen med strømpene lå det også ei nydelig nål.

Her ser dere nåla i detalj. Æ elske perle så denne likte jeg.
Tusen takk Anne Lise. 

Jeg har lenge hatt lyst å strikke noe til noen som "virkelig trenger det".
Var så heldig å komme bort i en blogger, vibbedille, her i Stavanger som
samler inn til prematuravdelingen på SuS. Så nå har jeg strikket
10 prematurluer, oppskrift fant jeg hos en annen blogger.
Men jeg kunne også ha brukt oppskrift på dukkestørrelse.
I tillegg til at de var enkle og strikke så satt jeg med en spesiell
god følelse underveis...godt å kunne hjelpe. Nå er luene vasket (selv om sykehuset
nok også må vaske de) og skal pakkes og leveres på posthuset i morgen.
Kanskje gjør jeg noe liknende igjen senere, men nå er det andre prosjekt i hodet mitt:)
                                                               Ha en fortsatt fin søndag:)

2 kommentarer:

  1. Litt av et gave dryss du har vært utsatt for - så fint at du er fornøyd me strikkepungen-...falt veldig for utseende sjøl på de der .....så det var kjempe artig å gi de i gave til noen som æ viste ønska de veeeeeeeldig.. .. Søte luer du strikker til noen som virkelig trenger det- det er rart hvordan ens egen psyke jobber for å repare en ufattelig sorg som i det her tifelle du har opplevd...det her må vi egentlig prate om , vanskelig å skrive det æ egentlig vil si. Vi høres -ha ei fin første uke i oktober! NB! Sku hilse fra Prestefar hauan.

    SvarSlett
  2. TUSEN takk for de nydelige luene du sendte meg ;))
    Fikk de i Posten idag ;))

    KOS deg og ha ei fortsatt herlig HØST uke ;))

    Klem Vibbedille ;))

    SvarSlett