søndag 30. januar 2011

knekkebrød og litt annet


Har fått helt dilla på disse knekkebrødene. Har bakt de flere ganger
og synes de er både gode og mettende.

I dag bakte jeg disse briksene. De ligner på knekkebrødene, men disse er
tykkerer og består av egg og valnøtter i tillegg til korn.
De er mykere enn knekkebrødene i konsistens. Synes det kan være
greit å variere litt så en ikke går lei.
Best av alt er at jeg har mistet søtsuget etter at jeg begynte å spise knekkebrødene.
Så altså bare positivt
Mens jeg trives best med strikkepinnene er dattera en ræser med heklekroken.
Hun så noe lignende på en butikk i byen, men istedet for å kjøpe det og være lik alle andre
kjøpte hun garn og heklet dette flotte sjalet på ei helg.
Jeg har allerede satt det på ønskelista til jul...men i litt andre farger, hehe.
Kaninen vår, Rosin, er ikke som andre kaniner.
Han går løs i leiligheta og gjør som han vil, bokstavelig talt.
Da vi var på juleferie hadde vi 2 nabojenter til å gi han mat og vann.
Det hadde gått helt fint, men da vi kom hjem om kvelden ble vi møtt av
et stuegulv fult av opprevet papir. Han hadde funnet gamle ukeblader og strikkeoppskrifter
under salongbordet og her ser dere resultatet.
Han gjør dette med aviser også, jeg vet ikke hvorfor, kanskje han bare kjeder seg:)
Ingen skal fortelle meg at ikke dyr er festlige på hver sin måte.


Nå er det snart slutt på helga, dagene fyker unna, men vi går ihvertfall
mot lysere dager:) 

3 kommentarer:

  1. Rosin vil sikkert bare lage bol!

    SvarSlett
  2. Åhh- akkurat no hadde æ trengt noen knekkebrød- er sulten , spiste tiiiiiiiilig middag .
    Må sjekke om ingrediensan er der så ska det bli knekkebrød her å!!
    Stolt av gudatra- så flott sjal , herlig duse farger.
    Rosin kanin er no en morsom skrue- minner mæ om noen flaskelam vi hadde som gikk ut og inn av huset ...raserte avis kurven -noen hadde glemt å lukke døra.
    Ha en flott søndags kveld!

    SvarSlett
  3. Heisann
    Koselig å høre at du følger bloggen min, og at du skriver en kommentar. Det liker jeg, vet du. jeg har da vært inne hos deg her før?????
    Skjønne lille rosin! Han bare kjeder seg, han. Han liker vel å være litt aktiv med litt hobbysaker, han også. Skjønn er han, iallefall.
    Lekkert sjal som datteren din har heklet! Det er det jeg mener med å være kreativ, altså. Se en ting, og så lage en selv. Flott at ungdommen setter igang!!! Ha en fin dag.

    SvarSlett